poniedziałek, 7 marca 2011

Zielona zupa bardzo zdrowa - brokuły avokado plus słony ser


Na rozpoczęcie tygodnia - lekka i zdrowa zupa z brokułów, avocado i słonego sera.
Nie jestem fanem papek z brokuła - dla mnie to troche za mdły smak. Postanowiłam więc przełamać go intensywnym smakiem słonego sera. Użyłam bałkańskiego z mleka owczego, ale sądze że Feta albo Halumni będą nadawać się równie idealnie.

Potrzebujemy:
- półtora głowki brokułów,
- 1,5 litra wywaru ( bulionu ) warzywnego,
- około 200 gramów słonego sera ( 3\4 kostki )
- jedno średnie avocado
- łyżeczka pesto genovese
- makaron
- sól, pieprz mielony.


Brokuły ugotowałam w sporej ilości osolonej wody - na półtwardo. Chodzi o to, aby warzywa zachowały swój przepiękny intensywny kolor. Zajmuje to około 12 minut. Następnie odcedziłam je a wode z gotowania wykorzystałam do zrobienia bulionu. Zawsze tak robie, kiedy gotuje jarzyny - bulion ma wtedy mocniejszy smak i jest lepszą podstawą dla zupy.
Ugotowane brokuły wrzucam do bulionu, dodaje ser, pesto i obrane ze skóry avocado i miksuje blenderem aż konsystencja będzie gładka i kremowa. Jeśli zupa będzie zbyt wodnista, mozna dodać odrobinę kremowego serka topionego.

Zupę podałam z malutkim makaronem typu kolanka. Normalnie nie przepadam za drobnymi gatunkami makaronu, ale w tym przypadku nadaje się świetnie.
Posypałam górę odrobiną sera i pieprzu.
Pycha !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

w lodówce :

Pages - Menu

Obserwatorzy

tyle:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...