niedziela, 20 marca 2011

Absolutnie ulubiony makaron- mozarella, cukinia plus pomidor



Przepis przywieziony z Włoch, przez moją dawną współlokatorke, która studiowała w Bari na południu Włoch. Zgodnie z zasadą trzech kolorów włoskich dań ( tych najlepszych ) : zieleń, biel, czerwień. Powyższy makaron to danie biednych studentów, zrobione ze składników za około 2 euro. U nas nieco więcej, ale bez przesady. Smak nie do zapomnienia.

Składniki dla 2 osób:

300 gramów makaronu muszle
1 cukinia
3 pomidory
kula mozzarelli, około 120 gramów

przyprawy : sól, pieprz swieżo mielony ( absolutnie nic więcej! )

Pokrojoną w niewielką kostkę cukinie podsmażyć chwilę na oliwie. Kawałki powinny być lekko miękkie, ale nie wodniste. Dobrze jest wrzucić cukinie na gorącą oliwe, aby zbyt nie piła tłuszczu. Po chwili dodać pokrojone drobno pomidory. Kiedy podduszone warzywa będą miękkie a pomidor się rozpadnie, należy dodać pokrojoną mozzarelle. Sos należy mieszać tak, aby roztopiony ser nie przywarł do patelni. Kiedy połączony ser i pomidory zmienią się w jednolitą blado czerwoną masę - dodać ugotowany makaron i dobrze wymieszać. Sos ma oblepić makaron. Doprawić solą i pieprzem, nie przesadzić.
To danie smakuje czystością, prostotą i wirtuozerią, co do tego nie mam wątpliwości. Próbowałam dodawać świężą bazylie - niestety jej intensywny smak burzy całkowicie harmonie dania. To moje absolutnie ulubione danie - naszą pierwszą randką było właśnie ono - po prostu przyjechałam zrobić kolacje. I zostałam.
Smacznego !


2 komentarze:

w lodówce :

Pages - Menu

Obserwatorzy

tyle:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...