środa, 25 maja 2011

Zielone szparagi z sezamem i jajkami Coche



Moim zdaniem, najlepsze co udało mi się ugotować od dawna. Powiedzmy danie miesiąca.

Pęczek szparagów zielonych
prażony sezam
łyżka oliwy
łyżka sosu sojowego
dwie krople sosu rybnego albo ostrygowego
dwa jajka
sól, pieprz

Najpierw szparagi. Umyłam i odciełam twarde końcówki. Wrzucilam na 5 minut do osolonego wrzątku. Mają być kruche i nie tracic koloru. Na patelni rozgrzałam oliwę z sosem sojowym i odrobiną ostrygowego. Do tego sezam ( kupiłam gotowy, już uprażony, firmy Dobra Kaloria - polecam. Równie dobrze można uprażyć samodzielnie na patelni bez tłuszczu ). Szparagi podpiekłam w sosie cały czas potrząsając patelnią, aby nic sie nie przypaliło a sos oblepił warzywa.
Teraz jajko. W rondelku nalezy podgrzać wodę do wrzenia, osolić. Łyżką mieszać, aby woda zaczęła wirować. Wlać powoli jajko. Można mieszać jeszcze boki, aby biało szczelnie oblepiło żółtko. Gotować około 4 minut. Żółtko ma pozostać nie do końca ścięte.
Ułozyłam jajko na szparagach, sól, odrobina pieprzu.
Najlepsze co jadłam od dawna. Kulinarne marzenie o prawdziwej wiosnie. Polecam !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

w lodówce :

Pages - Menu

Obserwatorzy

tyle:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...