piątek, 6 maja 2011

Feta w orzechach oraz na sałacie ze śliwkami


Magda Gessler jest przeciwniczką nadmiaru białka w diecie, ostatnio o tym przeczytałam. Miała być sałatka z kurczakiem. Nie wiem czy feta ma więcej białka niż kurczak, wiem za to ze orzechy są dobre na mózg, cerę i szereg innych narządow. Orzechy były laskowe i włoskie.

Poza tym:

1\2 opakowania sera Feta ( uzyłam tego oszukanego z mlekovity - smak wczesnego kapitalizmu, ale zdaje egzamin)
kilka orzechów włoskich i kilka laskowych
łyżeczka bułki tartej
jajko

sałata:
sałata masłowa ( lodowej już wystarczy - lodowa polska i pyszna ! )
garść sliwek suszonych
garść pieczarek
pomidor
ogórek zielony
cebula czerwona ( pod kolor bzu )
kilka orzechow
sos: oliwa, woda, słodka musztarda, sól i pieprz

Fete pokroilam na kostki o szerokosci okolo 2 cm - tak aby nie rozpadly sie przy przenoszeniu o odwracaniu. Rozstrzepane jajko doprawilam troche solą i pieprzem. Umoczyłam ser. Orzechy rozgniotłam w moździerzu i połączyłam w odrobiną bułki tartej, aby miec pewność ze panierka bedzie dobrze przywierac. Kawałki sera wymoczone w jajku obtoczyłam w panierce z orzechów i smażyłam około 3 minuty z każdej strony na niewielkiej ilosci oliwy. Trzeba uważać, aby orzechy nie zrobiły się czarne ( gorzkie ).

Sałaty opowiadać chyba nie trzeba - porwać, pokroić, zalać.

Fete podwać gorącą, rozpływającą się, wcale nie słoną.
Pycha - lato!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

w lodówce :

Pages - Menu

Obserwatorzy

tyle:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...