środa, 6 lipca 2011

Indyk pieczony z melonem zielonym i szynką Prosciutto


To danie na randke. U mnie było na obiad i talerz, ale jedząc wpadlam na taką własnie konstatacje.
Indyk z włoską dojrzewającą szynką i melonem jest jednocześnie wytrawny i słodki. Mięso indyka jest bardzo lekkie, szybko kruszeje, a podczas pieczenia melon wydziela pyszny słodki sok.


Potrzebne:
5 plastrów fileta z indyka o grubosci ok 1,5 cm
kilka krążków melona zielonego ( może byc miodowy Galia )
5 plastrów szynki Prosciutto
łyżka oliwy
sól, pieprz, papryka słodka.
sok z połowy cytryny

Indyka rozbiłam i natarłam solą oraz świeżo mielonym pieprzem. Posmarowałam pastą z pikantnych papryczek, ale bardzo delikatnie. Jeśli nie lubicie pikantnych potraw, można pominąć. Polecam też przyprawę do kurczaka, świetne ( i bez koncerwantów i glutaminianu ! ) produkuje Podravka.
Na każdym kawałku indyka ulożyłam plaster szynki i kilka dlugich kawałków melona. Zawinęłam i w każdy wbiłam krótką wykałaczke, żeby rolada nie rozwaliła się podczas pieczenia.
Całość skropiłam sokiem z cytryny i oliwą. Piekłam około 30 minut w temperaturze około 180 stopni z termoobiegiem. Nie należy martwić sie tym, że sok z melona przypieka sie szybciej niz mięso, jest bardzo słodki i karmelizuje się natychmiast.

Pyszne, na randke i obiad.


1 komentarz:

  1. O, też kiedyś takie dobroci czarowałam, tyle że się męczyłam z nitkami... a tu - wykałaczki ! :D

    OdpowiedzUsuń

w lodówce :

Pages - Menu

Obserwatorzy

tyle:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...